Daily activity

Bismillahi rahmani rahim.
Alahmdulillah doing kali ini berjalan lancar, hari ini saya mendapatkan tugas dari kelompok saya menghadel Dojang nakeng, saya jelaskan cara pembuatan dojang nakeng, awalnya saya potong ukuran 5 cm terong, terus saya panggang, sesudah di panggang saya kupas kulitnya, terus untuk bagian udangnya saya rebus hingga matang, setealh itu saya kupas udang, nah saya jelaskan secara rinci di recipe di bawah ini

DISH                 : DOJANG NAKENG
DATE OF TEST:
YIELD                :
CATEGORI       : /LDP-/2017
PORTION SIZE :
VOLUME         :


QUANTITY :
INGREDIENTS :

PROCEDUR :
1 Liter
Soeafood Stock
1
Bring stock together with two-thids of the spice blend, lemongrass and lime leaves to aboil. Add prawns and bring liquid back to aboil. Reduce heat and simmer prawns at very low heat until prawns are cooked, which will take only about 2 minutes. Retain the stock and plunging them into ice water for second. Drain the water and peel the prawns.
150 Gr
Seafood Stock

2 Stalk
Lemongrass
3 Kaffir
Lime Leaves
500 Gr
Large Prawns
300 Gr
Squid
60 Gr
Shallot
2 Large
Red Chillies
2
Marinate squid with reamining spice blend and vacuum cook at 50’c for 10 minute.
150 Gr
Coconut Meat

4 Tbsp
Lemon Basil
3
Combine prowns and squid with all ingredients for the dressing, mixing well.
2 Tbsp
Fresh Mint

4 Tbsp
Lime Juice
4
Seasoning to taste with salt and ground white pepper


5
Garnish as desired and serve.


Nah klw teman2 mau membuat dojang nakeng menggunakan ricepi saya harus paham bahasa inggris yaaa, saya perlihatkan hasil dari dojang nakeng yang saya buat
Dalam membuat dojang nakeng saya tidak terlalu kesulitan karena saya di bimbing sama dosen saya, yaitu pak jaya, orgnya baik, dan ramah. setalah semua selesai saya siap siap untuk general clening namun sebelu general clening saya makan siang bersama sama teman teman kelas saya, sekian dan terima kasih besok di lanjut lagi.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Food termonology

sous vide

LOCAL FOOD